Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn:

SolChris ApS. (binavn: SolChris Art)

CVR-nr.: 39431599

Adresse:

Sortemosevej 215
2730 Herlev
Solchris-art@hotmail.com
+45 50 52 00 82

Betaling

Det er på https://solchris-art.dk/ muligt at betale med gængse kreditkort og vi trækker beløbet fra din konto, når varen afsendes. Vi understøtter løbende så mange som muligt af de betalingsmuligheder, der tilbydes fra vores betalingspartnere - med forbehold for betalingsformer, der er særligt svære eller dyre at bruge for os og kunderne. Du kan også betale med MobilePay på 320234 eller kontant ved personlig afhentning – dog kun efter nærmere aftale.

Vi modtager ikke betaling i kryptovalutaer som Bitcoin, Ether mv. Nogle kreditkort er også blokeret som beskyttelse mod svindel. Hvis dit kort mod forventning bliver afvist, kan du kontakte vores kundeservice og så vil vi finde en løsning.

Alle priser i shoppen er angivet i danske kroner og er inklusive dansk moms, levering beregnes ved afgivelse af ordren, visse varetyper (borde, f.eks.) kan ikke sendes med pakkeselskaber, men skal sendes via fragtmand.)

Min ordre er sat på pause - hvad betyder det?

Der forekommer desværre i stigende grad svindel med netkøb, hvor kreditkortoplysninger kan være blevet stjålet. Derfor er vi af og til nødt til at kaste et mere grundigt blik på en usædvanlig ordre, selv om den kan være helt i orden. Hvis du uretmæssigt bliver fanget i vores svindelfilter, kan du være sikker på, at vi kontakter dig hurtigt for at udrede sagen, og vi beklager naturligvis ulejligheden.

Fragt

Vi samarbejder med flere forskellige fragtselskaber for at kunne tilbyde en fleksibel kombination af transportmuligheder.

Da vi hele tiden forsøger at finde de bedste og billigste forsendelsesformer til vores kunder, og da vores fragtpartnere ofte opdaterer priser og vilkår, har vi valgt at lade forsendelsesmuligheder og pris fremgå af produktsiden for den enkelte vare.

Personlig afhentning

Du kan altid afhente varen på vores kontoradresse, men vi har ikke en fysisk butik med faste åbningstider, og vi har ikke alle varer på lager samme sted. Dette skal derfor altid ske efter særskilt aftale. Ring på +45 50 52 00 82, så finder vi ud af det.

Hvad gør jeg ved transportskader?

Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan, for at få varen frem til dig i hel tilstand. Skulle der være opstået en skade på varen under transporten, skal du henvende dig til os inden for rimelig tid. Vi anbefaler dig at gøre det hurtigst muligt, så vi har de bedste muligheder for at afhjælpe problemet. Ved hurtig reklamation kan der f.eks. heller ikke opstå tvivl om, hvorvidt varen har været opbevaret forsvarligt hos dig.

Du bedes vedlægge et godt og tydeligt billede af skaden ved reklamation af transportskade, så vi har mulighed for at bevise det overfor vores transportører.

Du skal altid kontakte solchris-art@hotmail.com, før du returnerer en vare.

Kan I lægge min pakke et andet sted, hvis jeg ikke er hjemme?

Nogle af de forsendelsespartnere, vi understøtter, tilbyder aflevering af pakker på din adresse, selv om du ikke er hjemme – f.eks. PostNord ModtagerFlex eller GLS DepositService. Der gælder separate regler for disse løsninger, i nogle tilfælde skal du være tilmeldt hos transportvirksomheden først, og det sker altid på eget ansvar.

VIGTIGT: Vi fraråder, at du får leveret din pakke et usikkert sted. ”Terrassepirater” eller ”Porch Pirates”, altså tyve, der benytter en tilfældig mulighed for at stjæle andres hjemmeleverede pakker, er ved at blive et voksende problem. Vi understøtter kun fleksible afleveringsformer, hvor du kan få varen afleveret et sikkert sted.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til solchris-art@hotmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ikke at afhente den i pakkeshop uden samtidig at give os besked. Bemærk, at manglende afhenting er forbundet med yderligere forsendelsesomkostninger.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten, det vil sige, at du er ansvarlig for at sikre, at varen er pakket forsvarligt ind.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • Speciallavede varer, der er lavet særligt til dig
  • Varer, der betales ved personlig afhentning

Varens stand, når du sender den retur

Vi skal kunne sælge varen videre, hvis du fortryder dit køb. Derfor skal varen fremstå som ny, når du sender den retur.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage - f.eks hvis du har købt et bord, og det er blevet ridset, mens det var været hos dig i mindre end 14 dage.

Vi anbefaler altid, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet direkte med dig.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

SolChris Art
Sortemosevej 215
2730 Herlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi gør dog opmærksom på, at eventuelle fejl udelukkende gælder materiale- eller fabrikationsfejl og desuden følger af varens naturlige holdbarhed. Forkert opbevaring eksempelvis vil således ikke være dækket af reklamationsretten.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

De vigtigste anvisninger på korrekt brug fremgår af produktsiden, og vi henviser i øvrigt til vores Ofte Stillede Spørgsmål (F.A.Q) i shoppen, som fortæller om korrekt anvendelse af forskellige produkttyper. Læs denne, hvis du er i tvivl om, hvordan varen kan anvendes.

Vær opmærksom på, at vores produkter er håndlavede unika, og kosmetiske uregelmæssigheder kan derfor forekomme og betragtes ikke som fabrikationsfejl.

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du skal altid kontakte os direkte først, før du returnere en vare.

Varen sendes til:

SolChris Art
Sortemosevej 215
2730 Herlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan altid returnere en vare, hvis:

  • Du har fået tilsendt en anden vare, end den, du har bestilt (varen må ikke have været åbnet, og skal være i en stand, så den kan sælges som ny)
  • Der er væsentlige fejl i materiale eller fremstilling på varen (dækker ikke skader, der er opstået på varerne ved udpakning eller forkert opbevaring hos dig).

I disse tilfælde betaler vi rimelige returomkostninger. Når vi har modtaget din returpakke, så vil vores kundeservice behandle den hurtigst mulig. Hvis din returordre opfylder betingelserne for retur, så sørger vi for at refundere eller erstatte dit køb - afhængigt af tilgængelighed.

Persondata

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer (hvis du ønsker SMS notifikationer for forsnedelsen)
  • Mailadresse

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SolChris ApS. (SolChris Art) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Dit navn, adresse, telefonnummer videregives til vores samarbejdspartnere således:

Virksomhed og årsag

Navn

Adresse

Tlf

Mail

Shopify

Gennemførelse og administration af ordren (vores webshop)

X

X

X

X

Shopify Pay

Gennemførelse af betaling

X

X

X

X

Nets

Gennemførelse af betaling

X

X

X

X

Shipmondo

Styring af forsendelse

X

X

(X) hvis SMS besked er ønsket af kunden

X

DAO/GLS/PostNord/m.fl.

Fragtselskaber

X

X

(X) hvis SMS besked er ønsket af kunden

X

MailChimp

Styring af nyhedsbreve og rabatkoder

(X) ikke obligatorisk

 

 

X

Trustpilot

Kundeanmeldelser

X

 

 

X

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på http://www.solchris-art.dk er SolChris Aps. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, kan du rette henvendelse til - du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til Persondataloven.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: solchris-art@hotmail.com

Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klagen indgives til Datatilsynet.

Cookies og privatliv

Når du besøger SolChris Art indsamler vi information om alle besøg på sitet. Vi bruger den til at forbedre din brugeroplevelse, holde øje med brugen af shoppen og hjælpe i vores markedsføring.

Når du bruger vores shop, gemmes der en ”cookie” (en lille tekstfil) på din pc, så vi kan genkende dig, næste gang, du kommer på besøg. Cookies indeholder ikke personfølsomme oplysninger.

Indsamlingen af oplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Vi logger din IP-adresse og din brug af shoppen generelt. Hvis du logger ind, følger os på Instagram                  eller tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi også det.

Vi bruger Google Analytics og Shopify Analytics til at analysere brugernes adfærd.

De fleste websites bruger cookies. Nogle webservices kan ikke fungere uden.

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du enten blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din computer eller modtage en advarsel, før der gemmes cookies. Der gør du i din browser.

Der kan være funktioner i shoppen, der ikke virker efter hensigten, hvis du slår cookies fra.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte

SolChris Art kundeservice
solchris-art@hotmail.com
+45 50 52 00 82

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Formularen er vedhæftet.

Formularen sendes til:

www.solchris-art.dk
Sortemosevej 215
2730 Herlev
E-mail: solchris-art@hotmail.com

Opdatering

 Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.11.2024


 

------------ Standardfortrydelsesformular ------------

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) – se venligst handelsebtingelser

 

Til:

www.solchris-art.dk

Sortemosevej 215

2730 Herlev

E-mail: solchris-art@hotmail.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

 

 

 

Bestilt den: _______________________________   

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ 

 

Dato: _________________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)